آخرین اخبار
کد مطلب: 157157
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
امام خميني (ره) نقشه راه جهان اسلام است
تاریخ انتشار : 1402/03/12
نمایش : 317
حجت الاسلام رحماني خطيب نماز جمعه لردگان گفت : امروز پس از ۴۲ سال جلوه‌هاي حقيقي اين حرکت حضرت امام (رحمت الله عليه) در جامعه آشکار شده است و به يک باور عمومي رسيده است و آنچه آن حضرت بنيان نهاد، امروز در پرتوي رهبري داهيانه و امامت حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه اي ( مدظله العالي) در حال تحقق کامل است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه لردگان با اشاره به موضوع  مهدويت و انتظار ظهور گفت : ما براي فراهم کردن زمينه ظهور امام عصر (عج) نياز داريم که جامعه متمدن اسلامي داشته باشيم ، جامعه متمدن و آراسته به تمدن اسلامي را خانواده متمدن به وجود مي آورد.
 
وي تصريح کرد : جامع با قانون به وجود مي آيد و متمم قانون ، عاطفه و اخلاق است ، ميدان تمرين عاطفه و اخلاق خانواده است، بنيان عواطف در خردسالي شکل مي‌گيرد و اخلاق در خانواده تبديل به خلق و سرشت انسان ميشود و قانون کامل يعني قانون آراسته به عواطف و اخلاق است که مي تواند جامعه را به وجود آورد و تمدن اسلامي در جامعه را پايه ريزي نمايد.
 
وي با اشاره به نقش ديدن در رشد جامعه انساني گفت : دين مجموعه قوانيني است برآمده از فطرت و عواطف انساني و آراسته به اخلاق که توسط خالق انسان تدوين و توسط اشرف مخلوقات  نبي مکرم اسلام   صلي الله عليه و آله و سلم به وسيله وحي نازل به زمين و در جامعه انساني پياده شده است. دين را از تطاول هوس و غارت تهاجم هوا حفظ کرده است معمولاً نيمي از دين ما از جهالت و ناداني به غفلت و فراموشي از بين مي‌رود و نيمي ديگر در معرض هوا و هوس به يغما مي رود و نابود ميشود. ازدواج دين ما را ازاين  تهديدحفظ مي‌کند .
 
وي ادامه داد : انسان متاهل که بر اساس ايمان و تقوا زندگي ميکند و خانواده تشکيل مي‌دهد فردي است که روحش پاک و چشم و گوشش از نگاه به نامحرم وآلودگي به صوت او محفوظ بوده است، او با چنين بدن پاک و روح تابناک در اداره خانواده و تشکيل جامعه متمدن موفق و با همين طهارت جسم  و تعالي  رو ح  به ديدار حضرت حق  خداي بزرگ ميرود. لذا تاکيد بر ازدواج بر اساس ايمان و تقوا و دوري از شاخصه‌هاي ثروت و جمال، زيبايي در دين اسلام و رعايت تقوا براي جواني که نمي تواند ازدواج کند و عدم آلودگي به گناه نيز براي همين امر مهم است.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه  لردگان گفت :  ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ سالروز رحلت حضرت امام خميني (رحمة الله عليه) بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و انتخاب حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي)  به رهبري انقلاب اسلامي است.
۱۵ خرداد ۱۳۴۲ سالروز واقعه مدرسه فيضيه قم و شهادت مردم قم، طلاب و روحانيون معترض به شاه و زنداني نمودن حضرت امام خميني ( رحمت الله عليه)
 
وي ضمن تسليت به مناسبت سالگرد رحلت امام خميني (ره) گفت : عنوان بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي براي حضرت امام خميني (رحمة الله عليه ) و تداوم آن توسط رهبر معظم انقلاب، تعبيري روشنگر و در حقيقت نقشه راه انقلاب اسلامي و کشور ايران و جهان اسلام است.
 
رحماني با شاره به پايه ها و بنيان نظام  جمهوري اسلامي اظهار کرد : تعبد و حاکميت الهي با ايمان کامل به خداوند و نصرت او حق انتخاب  سرنوشت خود توسط مردم با اعتماد کامل به مردم، خودباوري و استقلال همه جانبه، مقاومت و پايداري بر روي هدف و ايستادگي در مقابل دشمن با بي اعتمادي  کامل به دشمن  ، جهاني نمودن تفکر انقلاب اسلامي براي زمينه سازي ظهور امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)  و ايجاد تمدن اسلامي در جهان بوده است.
 
وي تصريح کرد : امروز پس از ۴۲ سال جلوه‌هاي حقيقي اين حرکت حضرت امام (رحمت الله عليه)  در جامعه آشکار شده است و به يک باور عمومي رسيده است و آنچه آن حضرت بنيان نهاد، امروز در پرتوي رهبري داهيانه و امامت حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه اي ( مدظله العالي) در حال تحقق کامل است.
 
حجت الاسلام رحماني با تقدير و تشکر از همه مسئولان و دلسوزان شهرستان و استاني براي تحرک در خور تحسيني براي توسعه شهرستان لردگان آگفت :  شاهد فعال شدن پروژه ها و حضور موثر مسئولان در سطح شهرستان هستيم ،لازم ميدانم   نسبت به نظارت بازار و کنترل تورم و گراني اقدام موثري انجام دهند. واقعاً طبقه کم درآمد و بيکار و خانواده هاي بدسرپرست در شرايط زندگي سختي به سر مي برند و نمي توانند مايحتاج اوليه خود را تامين کند.
 
وي در پايان گفت : غما گري توسط افرادي که مسئول تامين ارزاق مردم اند، آشکار است. چند قيمتي اجناس و عدم نظارت و برخورد باعث سوء استفاده افراد سودجو شده است ، گراني مسکن و زمين و اجاره منزل که باعث نااميدي بسياري از مردم از داشتن مسکن شده است. نبايد منتظر طرح هاي بلند مدت دولت باشيم . مسئولين بايد اقداماتي عاجل براي کنترل سعودي گراني ارزاق و مسکن مردم بکنند. اگر در اين جهت اقدامي نشود زمينه‌اي براي تحقق طرح هاي بلند مدت دولت هم نخواهد ماند.
 
انتهاي خبر / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس